Ferrari je u petak 1. veljače predstavio automobil s kojim se nada osvojiti svjetsko prvenstvo vozača i konstruktora Formule 1 2013.
F138 - ime označava tekuću godinu i V8 motor, koji će se koristiti posljednji put ove sezone.
Predsjednik Ferrarija Luca di Montezemolo o motoru je rekao: „V6 motor nije u tradiciji Ferrarija, a motoru V8 željeli smo odati počast u imenu novog bolida F138 upravo zato što ga koristimo posljednji put.
I dalje tvrdim da bi iz ekonomskih razloga, te zbog muzikalnosti i snage najbolje bilo zadržati V8, ali odlučeno je da to bude V6. Ako iduće godine napravimo promjene koje su u interesu Formule 1, onda ću biti sretan da vidim na djelu i taj motor. Osim toga, siguran sam da je Ferrari u stanju napraviti i V6 motor najjači na svijetu."
S ograničenim promjenama propisa za 2013. F138 je evolucija prošlogodišnjeg automobila, iako je svaki dio revidiran kako bi se povećala učinkovitost zadržavajući karakteristike koje su bile temelj izvrsne pouzdanosti F2012.
Ferrari je zadržao prednji i stražnji ovjes pull-rod, koji je uveden prošle godine, usavršivši ga aerodinamički, a elementi karoserije su redizajnirani kako bi se omogućilo promjene u položaju ispuha.
Stražnji dio automobila je puno uži nego prije. Konfiguracija prednjih i stražnjih krila proizlazi izravno iz posljednje verzije korištene na F2012, dijelom i zbog razvoja tog bolida koji je trajao sve do posljednje utrke prošle sezone. Međutim, značajne promjene u aerodinamici će biti predstavljene u tjednima koji predstoje do ožujka i otvaranja sezone VN Australije.
Sustav smanjenja aerodinamičkog pritiska (DRS) na stražnje krilo je revidiran i optimiziran da bi se uskladio s većinom izmjena sportskih propisa koji stupaju na snagu ove godine, uz korištenje sustava koje je sada ograničeno na određene DRS zone u svakoj pojedinoj utrci.
Sustav oporavka kinetičke energije (KERS) zadržava svoje mjesto u donjem središnjem dijelu automobila, strateški izbor koji je oduvijek bio usvojen od strane tima, djelomično s ciljem da se osigura maksimalnu sigurnost. Mnogo truda je uloženo u smanjenje njegove težine i veličine, a u isto vrijeme i poboljšanje učinkovitosti nekih njegovih komponenti.
Na polju elektronike, zanimljivo je da su u Ferrariju unaprijed odlučili uvesti jedinstvenu kontrolnu jedinicu koja će biti korištena u 2014. To je značilo puno posla u integriranju i usklađivanju svih njenih mogućnosti u smislu softvera i hardvera.
F138 će debitirati na prvom predsezonskom testu na Jerezu u Španjolskoj sljedeći tjedan, s Massom za upravljačem. Fernando Alonso će prvi put probati bolid na sljedećim testovima u Barceloni od 19. veljače.