Poljska je 1998. godine uvela spolni odgoj pod nazivom "Odgoj za obiteljski život", vrlo sličan programu udruge Grozd. Kao rezultat provođenja tog programa, Poljska ima najnižu stopu maloljetničkih trudnoća i pobačaja, najmanju stopu zaraze AIDS-om i najmanji ukupni broj pobačaja od svih zapadnoeuropskih zemalja. Usprkos tako sjajnim rezultatima i tamo se putem medija i političkih pritisaka raznih domaćih i stranih organizacija nastoji nametnuti uvođenje liberalnog i tehnicističkog pristupa kakav je uveden kod nas.

Postavlja se pitanje, koji interesi stoje iza ovakvih nastojanja kada je evidentno da je zdravstveni rezultat konzervativnijeg spolnog odgoja koji promiče vrijednosni pristup značajno bolji od "informativnog" i bezvrijednosnog pristupa kakvog nameću liberalni krugovi?

Ovako piše Józef Winiarski, urednik mjesečnika katoličkih učitelja i odgojitelja „Odgojitelj“ u broju 5/2011 naslovljenom „Stop demoralizaciji“.

Spolni odgoj u mnogim zemljama zapadne Europe je obvezan, među ostalim u Njemačkoj, Švedskoj, Velikoj Britaniji, te Kanadi i nekim američkim državama. Spolni odgoj uključuje ne samo tinejdžere, nego i puno mlađu, pa čak i predškolsku djecu. Međutim, unatoč ogromnim novcima potrošenim na spolni  odgoj (u 2010. u Engleskoj potrošeno  165 milijuna funti), učinci su slabi. Djeca postaju roditelji, žrtve pandemije spolno prenosivih bolesti i mnogih psihičkih trauma. Masovne trudnoće maloljetnica ne proizlaze iz nedostatka znanja, jer je vrste kontracepcije i kako ih koristiti, lokalna mladež vrlo dobro upoznala u tamošnjim školskim kurikulumima.

Mnoge studije prevencije potvrdile su da znanje nije dovoljno. Za odgojiti mladog čovjeka odgovornog u svim sferama života, posebno u području spolnosti, potrebna je formacija, ili formiranje karaktera. Upravo ovaj aspekt uključuje poljska škola „Odgoja za obiteljski život“.

Program koji je razvijen i funkcionira 13 godina, sa svojim integralnim pristupom ljudskoj spolnosti (jezgro nastavnih planova, programi i priručnici) može se smatrati velikim uspjehom. Znanje iz biologije predaje se adolescentima u kontekstu informacija iz područja psihologije, etike i sociologije. Ljudska spolnost prikazana u perspektivi braka i obitelji ne oštećuje i ne kvari (depravacija). Ako dobro pripremljeni učitelj (ne ginekolog i seksolog koji nema pedagoške naobrazbe !) dobro predaje ovaj zahtjevni, ali potrebni predmet "Odgoj za obiteljski život", roditelji poljske djece ne bi trebali brinuti. Ali ako, usprkos svemu, ne žele slati svoju djecu na te satove, poljske obrazovne vlasti, poštujući članak 48. Ustava, daju im to pravo.

Glavni zadatak poljske škole u području pro-obiteljskog odgoja je podržati djecu i mlade u njihovom skladnom razvoju kako bi mogli stvoriti sretnu obitelj i biti odgovorni roditelji.

Dakle, što bi bilo bolje za Hrvatsku: primijeniti nešto slično poljskom programu „Odgoja za obiteljski život“ ili ovakav tehnicistički program koji je uveden kod nas?

Zapisnici sa sjednica VK Neslanovac

Jasno je kako se u slučaju homoseksualnih aktivista ne radi o nekim finim ljudima koji zastupaju toleranciju, već o radikalnim fundamentalistima koji su za ostvarenje svojih ciljeva spremni zanijekati građanima temeljna ljudska prava: slobodu govora, slobodu savjesti i slobodu vjere.

Varro Vooglaid